Kateřina Konečná

  • ÚVOD
  • NOVINKY
  • VIDEA
  • BEZ OBALU
  • O MNĚ
  • KONTAKT
SLEDUJTE MŮJ YOUTUBE
  • Úvod
  • Aktuality & Novinky
  • Evropská unie
  • Výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily
 

Novinky & Aktuality

Kateřina Konečná
Středa, 03 října 2018 / Publikováno v Evropská unie

Výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily

Před chvílí Evropský parlament schválil svoji verzi návrhu nařízení, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla, které následně hodlá obhajovat v rámci vyjednávání s ostatními institucemi EU.

Bohužel schválený text je velmi špatnou zprávou pro náš automobilový průmysl a české zaměstnance. Jako jediná stínová zpravodajka na dokumentu pracující opravdu pocházím ze země, kde jsou lidé finančně i sociálně absolutně závislí na výrobě aut s konvenčním motorem. Vždy jsem se proto snažila ve vyjednávání vyvážit ochranu životního prostředí s jejími sociálními dopady a dopady na zdraví. Bohužel současná realita návrhu, je taková, že schválené cíle snížení emisí budou mít v některých regionech a především v tom našem, katastrofální sociální následky. Dokonce samotná tolik nenáviděná Evropská Komise ve svém posouzení dopadu nařízení varovala Evropský parlament před jeho přílišnou ambicí ve snižování emisí CO2 a dokládala to jasným upozorněním nad hrozbou ztráty desítek tisíc pracovních míst a nutnosti dalších miliardových investic, se kterými se nepočítalo, do infrastruktury pro elektromobily. Bohužel i přesto, že jsem ve vyjednáváních snažila, seč jsem mohla, kolegové můj apel, aby do úvahy vzali to, jaký dopad by měly navržené cíle na hospodářství EU a sociální smír, ignorovali a prosadili si dokument, jež bude nevyhnutelně znamenat nezbytný a většinový přechod výrobců na výrobu elektromobilů. Nutno dodat, že tyto automobily se u nás nevyrábějí ani je zahraniční vlastníci „našich“ automobilek v nejbližší době u nás neplánují vyrábět. Čili reálný dopad této regulace u nás a na Slovensku bude zdaleka největší v celé EU. Bohužel tím, že všichni výrobci u nás jsou zahraničně vlastnění, nebude mít česká vláda ani žádné nástroje, jak tyto vlastníky donutit aby k nám výrobu elektromobilů přesunuli nebo naše továrny na ni modernizovali. Ráda bych Vám zde, řekla, že je ještě velká šance, že se návrh razantně promění v rámci dalších vyjednávání, nicméně faktem je, že přijetím tohoto znění se šance ČR, že z tohoto přechodu vyjde bez ekonomických a sociálních ztrát rapidně snížila. Jako stínová zpravodajka se bude samozřejmě následujícího vyjednávání moci účastnit a udělám maximum pro to, abych dopad této regulace alespoň ztlumila. Nicméně, jak ČR tak naši výrobci by se měli na tento přechod začít urychleně připravovat, jinak špatně dopadnou.

Kategorie & Rubriky

  • V médiích
  • Video
  • KSČM
  • Události
  • Články
  • Komentáře
  • EU

POSLEDNÍ PŘÍSPĚVKY

  • DĚKUJI!

     ...
  • Vláda škrtí lidi, banky počítají miliardy.

     ...
  • Proč je nutné mít ČEZ zpátky v českých rukou!

     ...
  • Fialo, seber si ty svoje prachy a zbraně a táhni!

     ...
  • Bez obalu 17/2025 SPECIÁL: Ukázková demokracie na Ukrajině aneb jak Zelenský ničí oponenty

     ...

PŘIHLÁŠENÍ DO NAŠEHO NEWSLETTERU

Přihlaste se k odběru novinek a získejte naše nejnovější zprávy přímo do doručené pošty.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

MAPA STRÁNEK

  • Úvod
  • O mně
  • Aktuality & Novinky

KATEGORIE & RUBRIKY

  • V médiích
  • Video
  • KSČM
  • Události
  • Články
  • Komentáře
  • EU

ZŮSTAŇTE V KONTAKTU

  • Kontaktní informace

Made with love by Kateřina Konečná © 2018

Výhradní odpovědnost nese poslanec, který tuto politickou a informační činnost financuje. Evropský parlament nenese odpovědnost za využití uvedených informací.

NAHORU