Kateřina Konečná

  • ÚVOD
  • NOVINKY
  • VIDEA
  • BEZ OBALU
  • O MNĚ
  • KONTAKT
SLEDUJTE MŮJ YOUTUBE
  • Úvod
  • Aktuality & Novinky
  • Evropská unie
  • Implementace závaznosti závěrů procesů EIA
 

Novinky & Aktuality

Kateřina Konečná
Úterý, 30 září 2014 / Publikováno v Evropská unie

Implementace závaznosti závěrů procesů EIA

Otázka:

1) Po České republice je ze strany pracovníků DG ENVI požadováno, aby byla do české legislativy zanesena závaznost závěrů procesu EIA. Požadavek přitom nemá oporu ve směrnici EP a Rady 2011/92/EU.

Jak vysvětlíte postup úředníků DG ENVI, při kterém jsou vynucovány legislativní změny nad rámec směrnice 2011/92/EU? 

2) Česká republika je prostřednictvím pracovníků DG ENVI nucena zavést do české legislativy povinné ověření souladu záměru, který prošel procesem EIA, se záměrem posuzovaným v následných povolovacích řízeních (tzv. „coherence stamp“).

Tento požadavek, který nemá oporu ve směrnici EP a Rady 2011/92/EU, bude znamenat výrazný nárůst administrativy a zátěže státní správy v České republice. 

Jak vysvětlíte postup úředníků DG ENVI, při kterém jsou vynucovány legislativní změny nad rámec směrnice 2011/92/EU?

Odpověď:

Odpověď pana Potočnika jménem Komise

Komise zahájila řízení o porušení práva č. 2013/2048, které se týká nesouladu provedení směrnice o posuzování vlivů na životní prostředí („směrnice EIA“)(1) v České republice. V průběhu tohoto řízení Česká republika uznala nedostatky při provedení směrnice a zavázala se k úpravě svých právních předpisů.

V článku 2 směrnice EIA je stanoveno, že záměry, které mohou mít významný vliv na životní prostředí, musejí získat povolení a posouzení z hlediska jejich vlivů na životní prostředí. Tyto záměry jsou vymezeny v článku 4 směrnice EIA, který odkazuje na záměry uvedené v příloze I a II dané směrnice. Uvedené přílohy zahrnují také změny nebo rozšíření záměrů, které jsou již povoleny, uskutečněny nebo jsou právě uskutečňovány a mohly by mít významné negativní vlivy na životní prostředí.

Podle ustálené judikatury Soudního dvora platí, že „Při postupu vydávání povolení, který se skládá z několika fází, musí být toto posouzení v zásadě provedeno okamžitě poté, jakmile lze určit a posoudit všechny vlivy, které může mít daný projekt na životní prostředí.“(2) a dále, že „Čl. 2 odst. 1 a čl. 4 odst. 2 směrnice EIA musejí být vykládány v tom smyslu, že vyžadují, aby bylo provedeno posouzení vlivů na životní prostředí, pokud se v případě povolení v několika fázích během druhé fáze ukáže, že záměr může mít významný vliv na životní prostředí mimo jiné v důsledku své povahy, rozsahu nebo umístění.“(3).

Z výše uvedeného vyplývá, že změny právních předpisů, o jejichž zavedení Komise požádala české orgány, nejdou nad rámec těchto požadavků. Způsob provedení a míra jeho složitosti jsou věcí České republiky.

 

(1) Úř. věst. L 26, 28.1.2012, s. 1.
(2) Rozsudek ve věci Wells, C-201/02, bod 1 druhý pododstavec.
(3) Rozsudek ve věci Barker – Crystal Palace, C-290/03, bod 49.

Kategorie & Rubriky

  • V médiích
  • Video
  • KSČM
  • Události
  • Články
  • Komentáře
  • EU

POSLEDNÍ PŘÍSPĚVKY

  • DĚKUJI!

     ...
  • Vláda škrtí lidi, banky počítají miliardy.

     ...
  • Proč je nutné mít ČEZ zpátky v českých rukou!

     ...
  • Fialo, seber si ty svoje prachy a zbraně a táhni!

     ...
  • Bez obalu 17/2025 SPECIÁL: Ukázková demokracie na Ukrajině aneb jak Zelenský ničí oponenty

     ...

PŘIHLÁŠENÍ DO NAŠEHO NEWSLETTERU

Přihlaste se k odběru novinek a získejte naše nejnovější zprávy přímo do doručené pošty.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

MAPA STRÁNEK

  • Úvod
  • O mně
  • Aktuality & Novinky

KATEGORIE & RUBRIKY

  • V médiích
  • Video
  • KSČM
  • Události
  • Články
  • Komentáře
  • EU

ZŮSTAŇTE V KONTAKTU

  • Kontaktní informace

Made with love by Kateřina Konečná © 2018

Výhradní odpovědnost nese poslanec, který tuto politickou a informační činnost financuje. Evropský parlament nenese odpovědnost za využití uvedených informací.

NAHORU