To se zase jednou poradci ministra financí při přemýšlení, jak svému nadřízenému získat hlasy nervózních živnostníků a hospodských štamgastů, »pochlapili«. Koblihami se už přejedli, slibme levnější pivo v hospodě. Že z toho laciný populismus čouhá jako sláma z bot, to zjevně neřešili. Zřejmě prostě jen chtějí voliče návrhem na snížení sazby DPH u sudového piva i nealkoholických nápojů z 21 na 10 procent »opít«. Okřídlené rčení „Když se zdraží pivo, padne vláda“ se pokouší obrátit na „Se zlevněným pivem politické body narůstají“. Výhrůžka národního protidrogového koordinátora, jehož úkolem je bojovat proti závislostem (tedy i alkoholismu), že v takovém případě rezignuje, jen stěží tento podbízivý slib ohrozí. Ačkoliv je jasné, že se jedná o udičku na voliče, kteří hnutí ANO nepřibývají tak, jak by si přálo, vyvolává to přesto úžas. Je tolik důležitých oblastí, kterým se nedostává peněz, Babiš však chce desítky milionů ze státního rozpočtu věnovat na levnější pivo. Jen pro upřesnění, státní rozpočet by tato podoba předvolební kampaně stála 160 milionů korun (u točeného piva), 65 milionů korun (u nealko nápojů). Pokud je ale schopný najít v rozpočtu peníze, proč je nevěnuje tam, kde jsou akutně třeba? Zdravotnictví či školství by dalšími desítkami milionů jistě nepohrdly. Český ministr financí uvažuje o levnějším pivu, ale kvůli snížení počtu dětí, které neobědvají ve školních jídelnách, protože jsou jejich rodiče v tíživé situaci, bude Česká republika v následujících čtyřech letech čerpat z prostředků EU 100 milionů korun ročně. Je jasné, že tito chudí rodiče nejsou cílem politického marketingu ministra Babiše. To je lepší potenciálního voliče opít půllitrem levného piva.
Made with love by Kateřina Konečná © 2018
Výhradní odpovědnost nese poslanec, který tuto politickou a informační činnost financuje. Evropský parlament nenese odpovědnost za využití uvedených informací.